Weer aan het werk! - Reisverslag uit San Rafael, Argentinië van Pauline Smolders - WaarBenJij.nu Weer aan het werk! - Reisverslag uit San Rafael, Argentinië van Pauline Smolders - WaarBenJij.nu

Weer aan het werk!

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

07 Mei 2013 | Argentinië, San Rafael

Dag lieve mensen,

Ben dus niet meer in Chili, maar terug in Argentinie, wat ik stiekum wel leuk vind want het eten is hier beter en de mensen zijn een stuk extroverter. Ben eerst nog in Chili naar Viña del Mar en Valparaiso terug gegaan, aangezien ik de keer ervoor ziek was en dus niet veel had gezien. Was samen met een vriend Pedro en we konden bij vrienden van hem slapen dus dat was helemaal perfect! Vanuit daar de bus naar Argentinie genomen, die helaas alleen s nachts rijdt (het is een eenbaansweg tussen Santiago en Mendoza, dus s nachts kun je vanuit chili, overdag vanuit Argentinie) Maar het is een prachtige bergpas en de bergen eromheen zijn minstens 4000 meter hoog, echt onvoorstelbaar. Het was prachtig en het was bijna volle maan, dus ik kon het nog best aardig zien, het was net een maanlandschap ongelofelijk. Het schijnt dat je soms ook de hoogste berg van Zuid Amerika kunt zien, de Aconcagua van bijna 7000 meter. Maar tis nog al lastig in te schatten welke het nou is, er zijn meerdere enorme met sneeuw bedekte bergen, en door de afstand kun je niet zien welke nou hoger is.

Daarna in mendoza aangekomen en eerst maar een hostel in gedoken, was om 8 uur ´s ochtends aangekomen na een niet zo comfortabel nachtje bergweggetjes en immigratie, maar kon pas om 14.00 inchecken en toen gelijk wezen slapen. De dag erna was het koninginnedag dus ik stond om 4 uur in de ochtend al naast mn bed (echt fijn dat tijdsverschil) om beneden op de computer de live stream te kunnen zien van de NOS, dus heb het uiteindelijk net als jullie kunnen zien. Vond het wel indrukwekkend hoor, en heel raar om bij zo iets zo ver weg te zijn. Maar na de speech van Alex in de kerk, ben ik gaan slapen want ik viel bijna om.

Nog wat rondgelopen in Mendoza (prachtige stad en perfect klimaat) bij een couchsurfer terecht gekomen, Julieta en haar moeder, waren heel lief voor me en kreeg mijn eigen slaapkamer met mijn eigen badkamer, de luxe! Natuurlijk nog een uitstapje naar de wijnvelden (bodegas) want dat moet wel als je in Mendoza bent. Dus een fietsje gehuurd in Maipu, waar alle wijn het dichste bij de stad is en fietsen maar! Eerst naar Trapiche geweest (hebben jullie daar wijn van in NL?) en daarna naar Mevi en Templus Alba. Vooral veel Malbec geproeft, maar ook andere wijn. Was heel gezellig met een meisje uit Australie en een Amerikaanse jongen. Had wel een beetje zadelpijn later die avond haha, ben het fietsen toch niet meer gewend.

Nog met mijn couchsurfer host julieta en haar vriend naar een voetbalwedstrijd geweest van Godoy Cruz tegen Colon, was ook heel leuk met nog wat andere mensen die ik al kende van mijn tijd in het hostel en nog naar wat feestjes bij mensen thuis geweest. Nu zit ik 3 uur ten zuiden van Mendoza in San Rafael, nog een gelukje dat ik er kwam, de bussen staakten in heel argentinie, maar dit was korte afstand (haha 3 uur is hier kort) dus reed ie wel. Zit nu op de beorderij hier gerund door een jong koppel en er is hier nog een frans stel, een belgisch stel (echt lachen dat vlaams) en een amerikaans stel. We gaan deze week beginnen met een schuur bouwen, maar het materiaal is er nog niet dus tot die tijd plukken we olijven en vandaag hebben we een dagje vrij, want het is weer een of andere feestdag. Verder is het vrij basic, slaap in Willem de tent, wat vrij koud is s nachts want het vriest nu wel, hoewel het overdag nog lekker 25 graden is. Heb ook geen internet, dus zal wel een beetje onbereikbaar zijn. Weet ook nog niet hoe lang ik hier blijf.

Liefs!

  • 07 Mei 2013 - 19:22

    Toine Smolders:

    Ha,ha, leuk verhaal weer! Zolang je je zadel nog voelt heb je niet teveel gedronken, moet je maar denken. Klinkt wel heel bijzonder, zo'n bergpas, moet echt fantastisch zijn tussen zulke reuzen van bergen. Fijn dat je daar een schuur gaat bouwen; wij kunnen straks wel een goede bouwvakker thuis gebruiken. Leef je uit zou ik zeggen. Ben benieuwd wat je allemaal voor avonturen gaat beleven in San Rafael. Veel liefs, Toine

  • 08 Mei 2013 - 09:48

    Greetje:

    Hoera weer aan het werk! Was wel weer eens tijd Pauline. Die mooie bergen wil ik ook wel eens zien, lijkt me fantastisch. Je hebt ondertussen al heel wat vrienden, zit er nog wat leuks bij? Geniet van de wijn, de zon en vooral het werk want olijven vind ik heerlijk en zoals Toine al zei een goede bouwvakker is hier altijd welkom, net als jij. Veel liefs, Greetje

    p.s. en Pauline, gedraag je!

  • 08 Mei 2013 - 19:37

    Jos Rodenburg:

    Ook deze keer had je weer een mooi en leuk verhaal.Je bent toch weer naar Valparaiso gegaan
    je kreeg dus een tweede kans in gezelschap van Pedro!Je had een leuk douchsurfer-adres gevonden
    luxe kamer en badkamer in Mendoza met lieve mensen.Nu weer verder naar San Rafael.voor nieuw
    werk en ik heb begrepen dat jullie een schuur gaan bouwen met een stel Fransen,klopt dat?In ieder
    geval wens ik je een fijne tijd daar met alweer leuke mensen!Maak er een feest van,dat is je wel
    toevertouwd.groetjes vanuit Oudeschoot waar het nop dit moment onweert met bliksem en al!
    Veel liefs,Oma Jos.








  • 09 Mei 2013 - 11:15

    Antonius Smolders:

    Verandering van stekje met een beleving van een prachtig bergen palet, aanschouwend onder een
    Hemelse verlichting. Een schouwspel dat maar voor weinige is weggelegd.
    Steeds eigen initiatieven, afwegend door je op een gouden schaaltje. Nu een nieuwe aanpak. Schuurtje mee helpen op bouwen omgeven door een leuk gezelschap. Talen verslindend met gezelligheid en vrienden etc. Bedankt Pauline weer voor je reisbrief. Wij leven en beleven met je mee.
    Liefs: Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, San Rafael

Pauline

Actief sinds 10 Juni 2011
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 61490

Voorgaande reizen:

09 Januari 2013 - 21 November 2013

Pauline in Zuid Amerika

24 Juni 2011 - 22 December 2011

Pauline in Noord Amerika

Landen bezocht: