In chili! - Reisverslag uit Puerto Montt, Chili van Pauline Smolders - WaarBenJij.nu In chili! - Reisverslag uit Puerto Montt, Chili van Pauline Smolders - WaarBenJij.nu

In chili!

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

28 Maart 2013 | Chili, Puerto Montt

Dag lieve mensen,

Sorry sorry lang geleden ik weet het, maar mocht nu een ipad lenen van een nieuw vriendinnetje, dus kan ik jullie op de hoogte brengen. De laatste weken op de boerderij waren goed, veel gewerkt ook aan het bouwen van een nieuwe schuur en dat was heel leuk werk, helaas is een van mijn spijkerbroeken wel gesneuveld tijdens het werk, dus heb nu nog maar een broek haha. Een weekend zijn hillary en ik nog wezen wandelen in cajon del azul, prachtige tocht!

Afgelopen zaterdag zijn we van de boerderij gekomen, eerst nog even twee dagen in el bolson gebleven bij Jorge, alweer een lieve couchsurfer. Met hem zijn we naar de nationale herrinerings dag geweest, op 24 maart houden ze demonstraties in heel argentinie om de dictatuur te herdenken. In steden als buenos aires schijnen deze demonstraties vrij gewelddadig kunnen worden, maar die in el bolson was heel rustig. Toch is het wel indrukwekkend, meer dan 30.000 mensen zijn simpelweg van de aardbodem verdwenen, niemand heeft ooit meer iets van ze gehoord. Later die avond gingen we met Jorge naar de radio waar hij op zondagavond een programma heeft. En ik mo ht ook iets zeggen! Ik ben nu dus wereldberoemd in argentinie, leuk he?

De volgende dag was het tijd om doei te zeggen tegen hillary en weer alleen verder te gaan, wel jammer want ik kon het heel goed met haar vinden, maar was ook wel blij om mn vrijheid terug te hebben. Die dag ben ik naar Esquel gelift, ging super vlot, liften is heel makkelijk en iedereen is super aardig. Esquel was verder niet heel interessant, maar was lekker relaxen. De volgende dag ben ik naar Futaleufu in Chili gelift, hele aardige familie die me over de grens loodsde, helaas werden mijn pinda's geconfisceerd en ze best strict waren opeens, maar heb mn stempeltje binnen!

In Futaleufu was het prachtig, die hele omgeving is mooi, met bergen, meren en veel bos. Het regent duidelijk een stuk meer aan de kant van chili. De volgende dag was het lan om naar El Chaiten te gaan en de dag erna naar Puerto Montt, maar kreeg een lift van iemand die naar Puerto Montt ging. Er is ook niet veel te zien in Chaiten, want 5 jaar geleden is het hele dorp weggevaagd door een vulkaan. Je kon de verwoesting nu nog zien, veel vulkanische as en de hele rivier was verlegd door alle puin. De vulkaan rookt nog steeds een beetje, en ik zou er voor geen goud willen wonen. Dus snel op de ferry gestapt die er in slakkengang 12 uur over deed om minder dan 500 km af te leggen en vannochtend vroeg aangekomen in Puerto Montt, in een hostel van een oud vrouwtje dat eruit ziet als een huis dat van je oma had kunnen zijn. Daar in mijn kamer een meisje uit Israel ontmoet, Amit, die me gelijk uitnodigde om met haar te gaan wandelen voor een paar dagen in een park hier in de buurt. Zij heeft een tent voor twee, en ik heb voor 5 euro een slaapzak aangeschaft, dus we gaan morgen voor een paar dagen op avontuur, dus zal geen internet hebben deze paasdagen.

Verder js Chili dus prachtig, maar duur! Tis net het Zwitsenland van Zuid Amerika, alle is georganiseerd, maar duur. Hoop dat alles daar goed is, zijn jullie al van de kou af? Fijne paasdagen, en geniet van t suikerbrood en paaseitjes voor mij!

Pauline

  • 29 Maart 2013 - 09:35

    Toine Smoldrs:

    Het moet daar wel heel erg mooi zijn! Vooral die vulkanische gebieden zijn vast inrukwekkend. Op Sicilië waren wij ook erg onder de indruk van de gestolde lavastromen en de wegomleggingen rond de Etna. Wel een beangstigende geachte om in zo'n gebied te wonen. Geniet lekker van de natuur en van het wandelen. Lijkt me fantasisch! Hier blijft het gewoon koud, maar de wind neemt gelukkig af, waardoor het niet meer zo siberisch aanvoelt. We gaan tweede Paasdag bij oma Keun wat hapjes eten met de hele familie! Groetjes en liefs

  • 29 Maart 2013 - 11:57

    Antonius Smolders:

    Pauline dank weer voor je mooie reisverslag. Bijzonderwer je ontmoetingen die gezelligheid bieden.
    Er wordt weer een hele beleveing aan je avontuur toe gevegd. Oma en opa wensen je weel liefsl een fijn verblijf en mooie paasdagen . Geniet samen met Amit van de vele mogelijkheden. Laat je niet schaken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Puerto Montt

Pauline

Actief sinds 10 Juni 2011
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 61492

Voorgaande reizen:

09 Januari 2013 - 21 November 2013

Pauline in Zuid Amerika

24 Juni 2011 - 22 December 2011

Pauline in Noord Amerika

Landen bezocht: