Relaxen in de bergen - Reisverslag uit Sierra de la Ventana, Argentinië van Pauline Smolders - WaarBenJij.nu Relaxen in de bergen - Reisverslag uit Sierra de la Ventana, Argentinië van Pauline Smolders - WaarBenJij.nu

Relaxen in de bergen

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

12 Februari 2013 | Argentinië, Sierra de la Ventana

Dag lieve allemaal,

Ben op het moment in Sierra de la Ventana, waar ik een beetje ben blijven plakken. Het bevalt hier heel goed, de mensen waarmee ik eerst zou gaan kamperen hier waren helaas geveld door de griep, dus ging ik alleen in de meest shitte trein waar ik ooit in heb gezeten. Het was pikkedonker binnen, je zat met drie mensen op 1 houten bankje en er was geen airco, dus alle ramen stonden open, ook deed het licht het niet. Slapen was nogal onmogelijk (vooral omdat het bankje zo kort was dat ik niet eens mn nek op de leuning kon leggen) dus ben ik maar mate gaan drinken met de medepassagiers om mijn Spaans wat te oefenen. Mate drinken is hier trouwens volkssport nummer 1, mate is een soort mix van kruiden, dat stop je in een alluminium kopje met een alluminium rietje en je giet er kokend heet water bij, tis wel lekker, maar vrij bitter en je moet er even aan wennen, maar het is heel gezellig want het kopje wordt gezellig doorgegeven.

Maar na deze gruwelijke treinreis dus aangekomen in Sierra de la Ventana, en het is hier prachtig!! Mooie bergen en natuur overal en zit in een super leuk hostel vol met meisjes. Ben geadopteerd door twee vriendinnen, cecilia en laura, die mijn maatjes zijn geworden hier en we doen allerlij leuke dingen, wanderlen, zwemmen in de rivier en in de tuin zitten of in de hangmat hangen, zeer prima dus. Helaas zit het hostel wel vol dus slaap ik op de bank in de woonkamer, maar dat bevalt eigenlijk ook prima, wordt wel wakker van iedereen bij het ontbijt (argentijnen kunnen niets zachtjes doen) maar verder heb ik s nachts de hele woonkamer voor mezelf en is de bank super comfortabel. Dat bevalt me goed aan Argentinie, zelfs als een hostel vol zit, is er geen probleem, dan slaap je maar op de bank. Mensen hier zijn heel relaxed, regelen weinig en zien wel wat er gebeurd.

Maar goed, nadat ik dus langer ben blijven plakken, ga ik morgenochtend (met dezelfde shittrein) naar Bahia Blanca, dat is gelukkig maar 3 uurtjes en de trein is hier echt spotgoedkoop met cecilia, die gaat ook naar Bahia Blanca. Daarna weet ik nog niet zo goed wat ik ga doen (ik ben vreselijk ongeorganiseerd op deze trip, maar dat bevalt me wel, de plannen veranderen toch de hele tijd) denk dat ik richting Viedma of Puerto Madryn ga en daarna richting El Bolson, want mijn boerderijwerk begint de 25e.

Nou, ik ga lekker relaxen vandaag, groetjes!

  • 12 Februari 2013 - 18:02

    Eveline:

    Ah, ik snap waarom de trein goedkoop is!
    Heb Maté nog even opgezocht en zag op wikipedia dat slurpen is toegestaan :)

  • 12 Februari 2013 - 21:25

    Maaike:

    Dat klinkt allemaal echt verschrikkelijk! Ben blij dat je het naar je zin hebt, heb verder nog nooit gehoord van al die plaatsen, maar google is mijn vriend :) relax nog even lekker, voordat je straks moet werken. Veel liefs!

  • 13 Februari 2013 - 18:58

    Toine Smolders:

    Nou, dat klinkt inderdaad ontzettend relaxed! en ook wel mooi allemaal. Lekker genieten daar en doe rustig aan, je hebt immers alle tijd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Sierra de la Ventana

Pauline

Actief sinds 10 Juni 2011
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 61485

Voorgaande reizen:

09 Januari 2013 - 21 November 2013

Pauline in Zuid Amerika

24 Juni 2011 - 22 December 2011

Pauline in Noord Amerika

Landen bezocht: