Uruguay - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Pauline Smolders - WaarBenJij.nu Uruguay - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Pauline Smolders - WaarBenJij.nu

Uruguay

Door: pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

07 Februari 2013 | Uruguay, Colonia del Sacramento

Hey allemaal, ben de afgelopen dagen bij wijze van uitstapje in Uruguay geweest. Ik ga namelijk dit weekend kamperen met wat mensen die ik heb leren kennen in Buenos Aires, maar om nou nog een week daar te blijven was wat veel van het goede, dus ging ik naar Uruguay! Tis niet zo ver, een uurtje met de boot van Buenos Aires naar colonia (tis wel een ruig ritje) en dan twee of drie uurtjes met de bus naar Montevideo. Montevideo is heel kosmopolitisch, het had ook in zuid europa kunnen liggen, strand in de buurt, veel relaxte mensen en een levensstandaard die duidelijk hoger ligt dan in de meeste zuid Amerikaanse steden. Maar vergis je niet, het is nog steeds zuid Amerika: iedereen en alles is te laat, je mag je wc papier niet doorspoelen en alles draait om dollars. De pesos (zowel de Argentijnse als de uruguayaanse) is een vrij onstabiele munt en dus hebben ze liever de stabiele dollar. Dit betekend dat als je dollars hebt, deze volgens de officiële koers ongeveer 5 Argentijnse pesos waard zijn, maar op de zwarte markt krijg je er bijna 8 pesos voor, kassa!

Laat het nou net mogelijk zijn om dollars te pinnen in Uruguay, dus gelijk gedaan en straks incasseren in Argentinië :) verder logeerde ik in Montevideo bij Leo, een Chinees die geld verdient door te schrijven over zijn reisen en marketing te doen voor bedrijven in zuid Amerika op de Chinese markt en in de pers daar. Ik heb gezellig met hem gevliegerd maar heb hem verder weinig gezien. Maar gelukkig kwam ik Dan tegen uit Mexico, en dimitri uit Griekenland en heb ik me meer dan uitstekend vermaakt. Gister ben ik vanuit Montevideo vertrokken naar colonia, omdat daar vannochtend de boot vertrekt. Colonia is wel charmant, maar niet super bijzonder. Er waren alleen geen couchsurfers, dus moest ik voor het eerst sinds Rio in een hostel, en ik heb me toch beroerd geslapen! Toch was het wel prima hoor, gister Nederland - Italië gekeken met de locals (hoe kun je het nou weggeven in de laatste minuut) en met hen mijn voetbal Spaans geoefend. Daarna iets wezen eten met een Duits meisje. Nu wacht ik op de boot terug naar Argentinië en dan even een dutje doen in de hangmat van leandro, waar ik eerder gelogeerd heb en daarna naar Sierra de la ventanas waar we met een groep gaan kamperen tot dinsdag, zal dus wel even van de radar zijn.

Besos uit Uruguay!

  • 08 Februari 2013 - 11:19

    Antonius Smolders:

    Hi Pauline.
    Gelukkig vindt je al overal in vrienden kring je weg. Jammer dat het geld je in Monevideo "wisselkoers" niet toe lacht. Maar je hebt de weg gevonden Geld sjaggelen op de zwarte markt. Je vermaak je uitstekend. Een hele rondreis.
    Geniet van het kamperen.
    Groetjes.
    Oma en Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Uruguay, Colonia del Sacramento

Pauline

Actief sinds 10 Juni 2011
Verslag gelezen: 969
Totaal aantal bezoekers 61489

Voorgaande reizen:

09 Januari 2013 - 21 November 2013

Pauline in Zuid Amerika

24 Juni 2011 - 22 December 2011

Pauline in Noord Amerika

Landen bezocht: