Karbonkel de Kakkerlak - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Pauline Smolders - WaarBenJij.nu Karbonkel de Kakkerlak - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Pauline Smolders - WaarBenJij.nu

Karbonkel de Kakkerlak

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

26 Januari 2013 | Paraguay, Asunción

Dag allemaal,

Charles Darwin zou jaloers op me zijn, ik ben namelijk ´s werelds grootste kakkerlak tegengekomen. En daarmee bedoel ik echt enorm, 6cm lang (en ik overdrijf echt niet, ik heb meerdere ooggetuigen om dit te bevestigen) en hij woont in mijn kamer hier in Asuncion. Ik had hem woensdag al gezien en toen snel weggegaan, maar was Karbonkel verder niet meer tegengekomen. Tot gister, eerst zag ik hem toen ik uit de douche stapte en hij stond in de weg tussen mij een mn kleren. Mijn eerste reactie was om gillend en naakt de woonkamer in te rennen, maar dat leek me toch ongepast, dus heb ik alleen gegilt, mn kleren aangedaan en zo snel mogelijk de deur achter me dicht gegooid. Toen ik ´s avonds terugkwam heb ik Guille (ik verblijf bij zijn familie) gevraagd de kamer te inspecteren toen we Karbonkeltje weer zagen. Guille sprong een meter de lucht in en zei dat het de grootste kakkerlak was die hij ooit had gezien. Nadat we allebei met een schoen in ons hand hadden gewacht tot we het monster konden vermorzelen, kwamen we tot de conclusie dat ie in de bank was gekropen en we hem niet meer zouden kunnen verpletteren. Dus moest ik gaan slapen met Karbonkeltje in mn kamer....

Verder is alles geweldig hier, de mensen in Paraguay zijn zo aardig. Zit nu bij een familie met moeder, drie zoons en 1 dochter en ze zijn heel lief voor me, de zoon van 18 heeft me de hele stad laten zien, terwijl de oudste broer Guille me ´s avonds meeneemt naar zijn vrienden of andere couchsurfers. Meestal worden we vergezeld door Garry, een schotse jongen die nauwelijks te verstaan is. Ik zou eigenlijk vandaag naar Rosario (Argentinie) gaan, maar de bus was vol, dus ga ik morgen.Daar heb ik ook een couchsurfer gevonden. Verder heb ik twee emails gekregen voor wat werk, de eerste is in noord argentinie, waar ik waarschijnlijk twee weken kan helpen in een natuurgebied en ik heb een boerderij gevonden in Patagonie, waar ik welkom ben vanaf de 24e februari, dus allemaal positief nieuws.

Verder is Asuncion best leuk, heel anders dan Ciudad del Este, gelukkig veel minder mensen met geweren (vooral de prive bewakers met shotguns vond ik iets minder) het is een koloniaal stadje. De afgelopen dagen was het echt heel warm, gister was het echt te erg, zo heet dat we allemaal binnen hebben gezeten, gordijnen dicht en de ventilator aan en dan nog zweetten we ons dood. Vandaag heeft het geregend en is het een comfortabele 25 graden (ik heb zelfs een vest aan) veel beter dan de 40+ van de afgelopen dagen. Ook het voedsel hier in Paraguay is meer dan prima, ze zijn dol op barbeque´s en empanadas en wordt de hele dag volgepropt door de familie met traditioneel eten, dus heb niet te klagen.

Liefs uit Paraguay, besos!

  • 26 Januari 2013 - 07:47

    Eveline:

    Getver, wat een vies verhaal over die kakkerlak! Ik zag op je foto's ook al diverse onbekende dieren. Al een giftige spin gezien? Mooi dat het allemaal zo goed gaat en dat je ook plekken gevonden hebt waar je wat kunt werken en langer kunt blijven. En ja, Schotten zijn onverstaanbaar...

    Veel plezier!
    Liefs van mamma

  • 26 Januari 2013 - 08:38

    Toine Smolders:

    Mooi verhaal hoor! Fijn dat je overal leuke mensen tegen het lijf loopt en steeds meer gaat genieten van wat de natuur aan gezellige insecten te bieden heeft. Doe rustig aan, anders ben je binnen een maand het hele continent rond...

  • 26 Januari 2013 - 12:32

    Jos Rodenburg:

    Hoi Pauline,Het was niet de leukste ervaring tijdens je laatste slaapplaats.Karbonkel is bij ons een hele grote steenpuist (meestal in je nek).Bij jou dus een joekel van een kakkerlak.Fijn dat je kennelijk geniet van al je avontuurlijk gebeurtenissen.Leuke verslagen maak je en ik geniet daarvan en wens je nog vele
    mooie reiservaringen!

  • 26 Januari 2013 - 14:58

    Antonius Smolders:

    Hi Pauline.
    Je beleving is weer groots "kakkerlakken". Vermorzelen mislukte. Je hebt weer veel gezien en genoten. "toegezonden mooie foto's . Vrienden waren in de weer om het je gezellig te maken.
    Nu weer een stap verder: Argentinie. Werkverpozing in het verschiet. Je komt echt aan je trekken.
    Liefs. Oma en Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Paraguay, Asunción

Pauline

Actief sinds 10 Juni 2011
Verslag gelezen: 598
Totaal aantal bezoekers 61490

Voorgaande reizen:

09 Januari 2013 - 21 November 2013

Pauline in Zuid Amerika

24 Juni 2011 - 22 December 2011

Pauline in Noord Amerika

Landen bezocht: