Paraguay, land van contrasten - Reisverslag uit Ciudad del Este, Paraguay van Pauline Smolders - WaarBenJij.nu Paraguay, land van contrasten - Reisverslag uit Ciudad del Este, Paraguay van Pauline Smolders - WaarBenJij.nu

Paraguay, land van contrasten

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

21 Januari 2013 | Paraguay, Ciudad del Este

Dag allemaal,

Had net een heel verhaal getyped en toen op delete geklikt, dus ik geloof dat ik nu de korte versie ga doen (en autosave ga gebruiken) Maar ik ben dus in Paraguay, samen met Bolivia het armste land in Zuid Amerika. Dat is duidelijk te zien, want de wegen zijn shit, veel mensen wonen in tentjes, veel verwaarloosde kinderen en mensen zijn weer 10 cm korter (begin nu echt een reuzin te worden). Maar het is wel een kleurrijk land, mensen zijn heel vriendelijk, het is spotgoedkoop en ze spreken Spaans, halleluja!

De andere kant van Paraguay is dat er een aantal stinkend rijke mensen wonen en laat ik daar nou net logeren, ben te gast bij Luana en Lucas, broer en zus (papa en mama zijn op vakantie) in een groot huis van alle gemakken voorzien, en aangezien het hier vakantie is zijn hun vrienden hier veel en is het heel gezellig, we doen wat tripjes, gezellig samen eten en biertjes drinken, dus het is hier prima. Ik ben zelfs vrienden geworden met hun mini poedel, die vaak gezellig op mn schoot slaapt, tis net een kat.

De afgelopen dagen stonden in teken van Iguazu falls, een enorme waterval aan de Braziliaanse kant van de grens, waar ik gister de hele dag ben geweest. Ik kwam in de bus ernaartoe pascal en sander uit groningen tegen, dus een gezellig dagje mee gehad!

Vandaag is een beetje een regeldagje en ben nog niet buiten geweest (maar goed ook want ik ben gister verbrand boehoe) Couchsurfen is een geweldig systeem, maar om iemand te vinden waarbij je kunt logeren moet je veel emails en berichtjes sturen, en dat neemt zo een paar uur in beslag. Ook probeer ik het Wwoofen (bij locale mensen op een boerderij werken) wat van de grond te krijgen in Argentinie, denk dat ik nog niet genoeg mensen gemailed had, dus ben er vandaag maar achteraan gegaan. Moet vandaag nog wel zorgen dat ik een uitreisstempel voor brazilie krijg en een inreis visum voor Paraguay (als je dicht bij de grens blijft hoef je dat niet, maar aangezien ik verder Paraguay in ga moet dat dus wel) en moet een ticket voor de bus halen, want ik ga morgen naar Asuncion, de hoofdstad van Paraguay.

Alles is dus tiptop hier, begin eindelijk een beetje kleur te krijgen .Ik spreek jullie later!

  • 21 Januari 2013 - 19:26

    Jos Rodenburg:

    Je bent nu dus in Paraguay en hebt een leuk logeeradres gevonden met leuke jongelui waarmee je
    zelfs uit geweest bent,Zo beleef je allerlei dingen waar je zo blij van wordt!!Hoop dat je weer bij je volgend adres het zo goed zal treffen. groetjes,Oma Poes.

  • 21 Januari 2013 - 22:11

    Toine Smolders:

    Mooi verhaal! Ben benieuwd naar de hoofdstad. Leuk dat je verbrand bent zeg, in Groningen liggen de straten vol met sneeuwduinen. Geniet van al het moois, veel liefs Toine

  • 22 Januari 2013 - 11:49

    Antonius Smolders:

    Fantastisch Pauline. Wij hebben genoten van je reisverslag. Bijjzonder je verblijf bij Luana en Lucas.
    Je uitstapjes waren mooie momenten. Je verdere verloop vraagt nog wel de nodige administratie ëmail" en wat denkwerk . Succes.
    Liefs.
    Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Paraguay, Ciudad del Este

Pauline

Actief sinds 10 Juni 2011
Verslag gelezen: 650
Totaal aantal bezoekers 61483

Voorgaande reizen:

09 Januari 2013 - 21 November 2013

Pauline in Zuid Amerika

24 Juni 2011 - 22 December 2011

Pauline in Noord Amerika

Landen bezocht: