Loki loves you - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Pauline Smolders - WaarBenJij.nu Loki loves you - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Pauline Smolders - WaarBenJij.nu

Loki loves you

Door: pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

04 Augustus 2013 | Bolivia, La Paz

Dag lieve allemaal,

Het is een tijdje geleden, dus ik heb veel te vertellen. Ik ben na Sucre naar Santa Cruz gegaan omdat ik graag in de tropen wou blijven na de kou van de zoutvlakte. Na weer een typisch boliviaans busritje (hard door de bergen in een gammele bus) heeel vroeg in de ochtend aangekomen in Santa Cruz, waar ik na een lange zoektocht voor een hostel uitkwam bij een soort hotel waar ik mn eigen kamer met kabel tv kreeg voor 10 euro, prima! Helaas kreeg ik die avond voedselvergiftiging en bleek die kabel tv een geschenk uit de hemel te zijn, want ik kon de hele dag ik bed tv kijken terwijl ik over mn nek ging. Nadat ik na een paar dagen weer opgeknapt was ging ik richting Cochabamba om Graeme weer tegen te komen (de engelse jongen waar ik in Sucre al mee gereisd had) en heb ik met hem mn verjaardag gevierd. Had een prima verjaardag, taart gegeten, lekker uit eten geweest en een drankje gedaan daarna, het is toch niet hetzelfde als thuis je verjaardag vieren, maar het was wel prima.

De volgende dag besloten we naar La Paz af te reizen, terug naar de hoogtevlakte, waar ik een beetje bang voor was, want La Paz ligt best wel hoog weer, tussen de 3,600 en 4,100 meter. Na een kort nachtje in de bus aangekomen bij Loki hostel, een groot party hostel. Daar hadden we het geweldig naar ons zin en toen ik zag dat ze mensen zochten besloot ik te vragen of ze me aan wilden nemen en ik kon de volgende dag beginnen. En daar ben ik nog steeds, ik ga nog een weekje hier werken en dan ga ik verder richting peru.
Heb het heel erg naar mn zin hier, blijkt dat barvrouw zijn niet veel meer inhoudt dan met mensen kletsen en drankjes schenken, wat beide prima bevalt. In ruil voor 4 diensten per week, krijg ik gratis eten, korting op veel restaurants en bars in de stad en een gratis bed. Iedereen die hier werkt slaapt in de staff room, die te smerig is voor woorden, maar heel gezellig allemaal.

We hebben nu net allemaal nieuwe mensen, maar de meeste zijn interessante types die net als ik vrij veel tijd in Zuid Amerika hebben en die wel van een drankje houden. Helaas hadden we volgende week een agressieve canadees hier werken, waardoor ik de halve nacht op was om vechtende jongens uit elkaar te halen, maar gelukkig is hij nu weg gestuurd.

Verder is La Paz prachtig, je kunt altijd een enorme besneeuwde berg op de achtergrond zien, prachtig. Als je de andere kant op kijkt, zie je een enorme klif waartegen een hele wijk is gebouwd, El Alto. Verder zijn er veel kleurrijke markten, veel parades en komen alle culturen van Bolivia hier samen, dus je kunt alle verschillende klederdrachten zien. Heb vorige week ook The Worlds Most Dangerous Road gedaan, ook wel bekend als Death Road omdat er toen er nog auto's op deze weg reden er ieder jaar 30 over de rand vlogen. Nu wordt de weg bijna alleen nog maar gebruikt voor mountainbiking en kun je op flinke snelheid naar beneden razen. Het was heel leuk om te doen, je gaat echt flink hard over de hobbelige weg, met een flinke afgrond naast je....

Verder is hier alles dus goed, ben helaas wel al een week flink verkouden, maar door de hoogte en droge lucht kom ik maar niet van deze verkoudheid af, al zit ik al een tijdje aan de medicijnen tegen het hoesten.

Veel liefs, hoop dat jullie genieten van de vakantie in Nederland!

  • 05 Augustus 2013 - 13:42

    Antonius Smolders. :

    Hi Pauline. Toch allemaal wel een hele belevenis. Gelukkig na wat inspanningen overleefde je het vermaak op de dode weg. Belangrijk is dat je voor even een stekje voor onderdak en werk heb gevonden,
    Jammer dat hoogte verschillen je blijven vervelen. Verplaatsing van laag naar hoog zal mogelijk rustig moeten gebeuren. Een kleine waarschuwing probeer twee vechtende nooit te scheiden al slaan ze elkaar verrot. het kan wel eens voor je verkeerd uitvallen . La Paz geeft je een mooi inzicht van de cultuur etc. Je geniet daarvan en dat is ook belangrijk. Bedank weer voor je reis verslag en straks op naar Peru. WIJ DENKEN WEL DAT JE DAAR ECHT AAN JE TREKKEN KOMT.
    Liefs en vele groeten.
    Opa en Oma.

  • 05 Augustus 2013 - 21:20

    Greetje:

    Hè ouwe zuipschuit, je geniet nog volop begrijp ik en doet levensgevaarlijke dingen. Stoer hoor maar..... Leuk zo'n partyhostel, echt iets voor jou. Veel plezier daar en bovenal: Pauline gedraag je!!!!!! Liefs xxx

  • 07 Augustus 2013 - 13:42

    Jos Rodenburg:

    Hey Pauline,
    Heb met plezier je laatste reisverslag gelezen en ik geloof dat
    je nu alweer onderweg bent richting Peru.Blijkbaar gaat het
    heel goed met je ,op een paar dagen na dat je verkouden was.
    voedselvergifting of hoogziekte had!Ik hoop dat je verder voor
    dit soort dingen gespaard zal blijven en wens je een goede en
    mooie tijd toe in Peru en bovendien een avontuurlijke reis
    daarnaar toe.Groetjes en liefs,Oma Jos.
    P.S. eind September komt je Moeder voor een paar dagen
    naar Nederland voor o.a. mijn verjaardagsbijeenkomst met
    de hele familie bij de Koppejan.Jammer dat je er niet bij kan
    zijn.Volgend jaar beter!

  • 08 Augustus 2013 - 21:18

    Linda:

    Allerliefste Pretzel,
    Wat leuk om al je reisverslagen weer te lezen! Heel gaaf wat je allemaal doet, maar doe je een beetje voorzichtig?! We willen je wel weer levend in Nederland zien hoor!
    Hier is het niet zo spannend als bij jou, maar toch ook een prima zomer. Volgende week is m'n laatste stageweek, en daarna als een malle m'n scriptie afmaken... Geniet jij daar intussen maar van alle leuke mensen, culturen en feesten :)
    Ik mis je wel af en toe, maar vind het heel tof om te zien hoe goed het je bevalt! Super dat je dit doet! Pas goed op jezelf, maar blijf vooral genieten!
    Heel veel liefs en een dikke zoen! I love you :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, La Paz

Pauline

Actief sinds 10 Juni 2011
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 61482

Voorgaande reizen:

09 Januari 2013 - 21 November 2013

Pauline in Zuid Amerika

24 Juni 2011 - 22 December 2011

Pauline in Noord Amerika

Landen bezocht: