Washington D.C. en andere avonturen - Reisverslag uit Toronto, Canada van Pauline Smolders - WaarBenJij.nu Washington D.C. en andere avonturen - Reisverslag uit Toronto, Canada van Pauline Smolders - WaarBenJij.nu

Washington D.C. en andere avonturen

Door: paulinesmolders

Blijf op de hoogte en volg Pauline

19 November 2011 | Canada, Toronto

Dag luitjes,

Ben een beetje lui geweest dus had jullie nog helemaal niet ge-update (is dat een woord?) over mijn uitstapje naar DC. We gingen dus vorige week op donderdag weg om 's nachts in de bus te slapen, zodat we meer tijd hadden door te brengen daar. We kwamen rond een uur of middernacht aan bij de grens en toen begon het gezeur weer (echt, Amerika binnenkomen is een hele prestatie). Eerst moesten we een uur wachten voor we uberhaupt mochten praten met de douane, toen werd er ook nog een man geweigerd en hij begon heel hard te schreeuwen en werd toen letterlijk met veel geweld de andere kant van de grens over geduwd. Toen eindelijk bij de douane aangekomen crashte de computer, maar aangezien ze je vingerafdrukken en een foto moeten maken heb je die computer wel nodig. Toen dat eindelijk gefixt was kreeg ik nog een stempel (beginnen er al aardig wat te worden) en konden we eindelijk verder. In totaal hebben we er 2 uur over gedaan om over de grens te komen...

De volgende ochtend na een nachtje best lekker te hebben geslapen DC verkennen. We gingen eerst maar eens wat eten en toen op naar het witte huis en daarna een aantal musea. Bijna alle musea in DC zijn gratis en best interessant, vooral het museum met een enorm dino skelet was favoriet bij mij. Daarna zijn we naar Chinatown gegaan voor een drankje en wat te eten, het was stervensdruk want veteransweekend en dus was iedereen vrij. Trouwens zijn hier alle herdenkingen van oorlogen in november ipv mei. In Canada was het 11 nov remembrance day en die hele werk draagt iedereen een plastic poppy (papaver??) op zn shirt. Die kun je kopen van een veteraan en ik kocht de mijne van een hele lieve oude man. Toen ik vertelde dat ik uit Nederland kwam en we dankbaar waren dat de Canadezen ons bevrijd hebben vertelde hij dat hij in Holland gevochten heeft en dat hij het zich nog goed kon herrineren. Hij zei dat Nederlanders zo ontzettend blij waren, maar hij vertelde ook dat de nederlanders die hij tegen kwam meer hadden geleden van de oorlog dan welk ander land dan ook. Was dus een heel interessant gesprek en heb hem dus ook hartelijk bedankt, al voelt het een beetje ontoereikend om alleen maar bedankt te kunnen zeggen.

Nou ja, dat even terzijde gingen we na het avondeten naar de man waar we zouden couchsurfen (iemand biedt zijn bed/bank/luchtbed aan voor reizigers) Prateek (nog steeds geen idee hoe je het uitspreekt) bleek heel aardig te zijn en we konden in de zeer ruime woonkamer terecht waar hij een 2 persoons slaapbank had en ik had een luchtbed geleend van iemand, dus konden we alle drie heel comfortabel slapen. De volgende ochten gingen we weer downtown en zijn we naar Georgetown geweest, het hippe yuppie gedeelte van de stad waar het heel gezellig was en de zon liet zich ook van zn beste kant zien! Daarna monumenten bekeken op ons gemakje en een lekker stuk gewandeld. Daarna richting Dupont Circle gegaan, het uitgaansdistrict. Daar een gezellige bar gevonden en wat gegeten en gedronken. Het is wel grappig, hier in Noord-Amerika hebben alle bars heel veel televisieschermen en daar laten ze dan sport op zien, altijd. Meestal is het een mix van baseball en american football, nooit gewoon voetbal helaas. Hetis wel vrij afleidend en eigenlijk kijkt er niemand echt naar. Ze zijn hier ook niet superfanatiek over sport, mensen kijken een beetje half en fans van verschillende teams zitten gewoon gezellig samen te kijken (ook in de stadia, stel je voor dat ajax en feyenoord fans gemengd zouden zitten). Het werd een latertje die avond dus de volgende dag maar goed uitgeslapen en sinds Marine en Anne-Helene nog niet zo ver waren ben ik boodschappen wezen doen met Prateek en heb ik een lekker ontbijtje gehaald. We gingen naar de Trader Joe's, een compleet organische winkel waar het heel gezellig is en je allemaal dingen kunt proeven enzo en ze ook dingen hebt zoals normale kaas en vleeswaren, die je verder nergens vind in Amerika of Canada.

Toen iedereen startklaar was zijn we naar Mount Vernon geweest, waar George Washington (de eerste president van de VS) woonde en ook is doodgegaan. Prateek had de dag vrij dus kon ons erheen rijden en hij was er al vaker geweest dus kon hij ons er wat over vertellen, was heel gezellig en die man had een puik huis! Daarna naar Old Town Alexandria geweest, een stadje naast DC dat eigenlijk ouder is dan DC zelf, het is een heel artistiek wijkje met veel restaurants enzo. Daar hebben we heel lekker gegeten en toen was het alweer tijd voor mij om op de bus terug te stappen. Marine en Anne-Helene bleven nog wat langer, want die hadden geen les op maandag maar ik wel. Die nacht best lekker in de bus geslapen en binnen 20 minuten de Canadeze grens over (fijne mensen toch die Canadezen), het is wel grappig maar Canada begint toch een beetje als een tweede thuis te voelen, we kwamen de grens over en ik dacht: oh lekker weer thuis. Ik kwam 's ochtends om een uur of 10 in Toronto aan en had les van 12-6, dus was nog een beetje moe en vroeg naar bed gegaan die avond.

Verder was de afgelopen week niet zo heel bijzonder, heb het druk voor school nu met papers. We zijn gister met een groep nog wel iets heel leuks wezen doen namelijk naar een salsa club. We kregen eerst een lesje van een halfuurtje met de basics (dat valt eigenlijk nog best mee) een daarna dansen maar! Dat viel dus niet mee, want het gaat vrij snel en je moet heel veel draaien en heel goed de man volgen. Ik begon het eindelijk te pakker te krijgen toen ik met Denny danste, een salsa leraar, die heel duidelijk leidt en je precies verteld wat je moet doen. Het gaan alleen zo snel en met zoveel gedraai dat ik er een beetje duizelig van werd, maar het was heel leuk en zeker voor herhaling vatbaar! Heb vandaag wel gruwelijke spierpijn, was gister ook al naar kickboxen geweest en toen dus de hele avond gedanst, de spierpijn in mn kont is echt niet te beschrijven!

Anyway, ik ga weer aan de studie en komend weekend naar Montreal met Lisa, kijk ik erg naar uit! Trouwens kan ik het schaatsen nu helemaal niet meer volgen, niet alleen mag ik de uitzendingen niet live bekijken omdat ik niet in NL ben, het is ook nog eens om 4 uur in de morgen..... Maar zag dat Svennieboy het toch goed gedaan had en ben erg blij dat die Skobrev door het ijs zakte, want hij had zo op zitten scheppen dat hij veel beter was dan Sven, boontje komt om zn loontje!

liefs

• 20 November 2011 - 11:28

Toine:

Wat is het toch een fijn en democratisch land, dat Amerika. Leuk dat je nog zo'n stukje geschiedenis hebt kunnen delen met een echte veteraan; daaruit blijkt maar weer hoe klein de wereld is. Wij zijn hier al druk met de voorbereidingen voor je terugkeer (fanfare, cheergirls enzo) en denken erover om een zes gangen zuurkool kerstdiner voor je te maken (niet dus...). Veel liefs vanuit een koud en mistig Groningen x toine

• 20 November 2011 - 15:26

Toontje:

Pauline.
    Het is ons ook bekend hoe vervelend dat de douane kan doen bij binnenkomst. Jullie hebben ze beslist uit hun slaap gehaald. Er uit geen probleem.

Heerlijk dat jullie weer zo hebben kunnen grasduinen in het verleden en toekomst. Uit eindelijk Canada in het vizier gaf je weer een thuisgevoel.

Gelukkig Pauline: naast je studie, sport en tevens vermaak, doe je het goed.

Straks weer een bezoek aan Montreaal "vooral de kathedraal" zal de moeite waard zijn.
    Bedankt voor je reisverslag lieverd en met groetjes.
    Opa en Oma