Halloween en 5 kilometer - Reisverslag uit Toronto, Canada van Pauline Smolders - WaarBenJij.nu Halloween en 5 kilometer - Reisverslag uit Toronto, Canada van Pauline Smolders - WaarBenJij.nu

Halloween en 5 kilometer

Door: paulinesmolders

Blijf op de hoogte en volg Pauline

03 November 2011 | Canada, Toronto

Dag allemaal,

Het is weer even geleden, maar dan heb je ook wat! Had niet zoveel te vertellen de week na Puerto Rico, want ik had tentamenweek. Die week kan opgesomt worden als: weinig slaap, snel eten, geen plezier en hoofdpijn.Tentamens zijn verder allemaal prima gegaan, dus dat viel weer mee. Verder enigzins ziekjes geweest, maar niet heel erg. Het nare aan de periode van snotteren was dat het enigzins mijn harloop trainingsschema in de war schopte. Ik had vorige week zaterdag de 5 kilometer race en ging daar dus heen met iets minder dan ideale voorbereiding, maar het zou wel goed komen. Die ochtend dus vroeg op, het was een prachtige morgen, zonnetje, herfstkleuren etc. Er waren heel veel mensen op de been want er renden toch zo'n 2000-3000 vrouwen mee. Na ik bijna bevroren was aan de start, konden we toch eindelijk weg. Ik had als richttijd tussen de 30-35 minuten voor mezelf gezegd en na 5 slopende kilometers heb ik het in precies 30 minuten gehaald, ben dus erg blij! Uiteindelijk ben ik als 111ste gefinished (ik vind dus dat ik 3 keer eerste ben geworden). Na een banaantje weer naar huis en lekker lang gedouched.

Die avond vierde Rosie haar verjaardag, maar ben op tijd naar huis gegaan, want was bekaf en had een blaar ter grootte van China op mn voet.Oh nou vergeet ik bijna dat het afgelopen week halloween was, waar canadezen helemaal gek over doen. Officieel was halloween dus deze maandag, maar het werd dus vanaf donderdag tot zaterdag met feestjes gevierd. We gingen donderdag allemaal naar het halloweenfeestje op de campus, waar we bij wijze van uitzondering mochten drinken op school. Iedereen verkleed, maar daar wij nederlanders denken dat je met halloween er eng uit moet zien, is dat niet echt hoe Canadezen het begrijpen. Hier is het zaak om er als meisje zo hoerig mogenlijk uit te zien, waar ze dan ook allemaal heel erg hun best voor deden. Ik heb iets meer vlees gezien dan gezond is voor een mens. Wij arme exchange studenten konden dit net helemaal hebben (mensen liepen letterlijk in hun bh rond) dus gingen we iets conservatiever, ik als een soort van Alladin, Emeline als groene absinth fee (uit moulin rouge), Anne-helene als piraat en annaelle als ballerina. Het was een hele gezellige avond, al kunnen canadezen echt niet drinken (het is bijna zielig, of ze zijn na 2 biertjes dronken of ze drinken uit principe niet en verkondigen dat aan iedereen).

Verder het afgelopen weekend niet veel gedaan, heb het niet echt druk voor school dus zondag naar de film geweest en gister downtown met Anne-Helene en een vriendin van haar uit Frankrijk om iets te eten en alcohol te kopen (daar moeten we dus 20 min voor in de metro, en het moet voor 9 uur 's avonds in de staatswinkel gekocht worden)Was heel gezellig, maar we moesten voor 12 uur thuis zijn, want ik was mn sleutel vergeten en na 12 uur is er niemand meer om je binnen te laten. Toen nog een paar biertjes gedaan en domme spelletjes op de gang gespeeld tot dat er een klacht over het lawaai was binnengekomen en ik maar ging slapen ;)
Komend weekend ook niet zoveel op het programma, vanavond naar onze stamkroeg the Unicorn, dus dat wordt vast gezellig. Verder ben ik erg blij dat het schaatsseizoen weer gaat beginnen, met Sven!!! Ik ga dus proberen het te kijken (weet nog niet of ik het via internet kan kijken, soms worden bepaalde dingen geblokt als je vanuit het buitenland probeert te kijken, zo kan ik geen champions league volgen) en het is helaas ook wel een beetje vroeg. Wij gaan zaterdagnacht ook de wintertijd in en dus begint het schaatsen hier al om 6 uur in de ochtend, dat is me toch wat te vroeg op de zondag, dus denk dat ik alleen de 10km op zondag ga kijken, dat is gelukkig wat later.

Trouwens ga ik volgend weekend (niet komend dus) naar Washington DC met Anne-Helene en Marine, de buskaartjes waren maar 50 euro, dus dat kan geen kwaad. We zijn ook van plan het eerste weekend van december naar New York te gaan en ik moet nog een weekendje montreal ergens in proppen, maar dat komt wel goed. Veel leuke dingen dus, maar begin me wel te beseffen dat ik over niet al te lange tijd weer in NL ben, waar ik totaal geen zin in heb. Al zou ik normale kaas, rookworst, vla , stroopwafels en lekkere chocolade wel fijn vinden, bevalt het me hier meer dan prima!

Nou ja, nog maar niet aan denken. Tot later!

  • 04 November 2011 - 07:40

    Toine:

    Nou... wij vinden het wèl fijn als je weer naar Nederland komt hoor!! (en dat het dan niet alleen voor de rookworst is). Hier is het lekker nazomeren in november (18 graden en zon) Ik hoop dat het ijs koud genoeg is voor Sven Kramer en dat je het allemaal kunt ontvangen in Canada. Veel plezier met het schaatsen! liefs

  • 04 November 2011 - 07:59

    Greetje:

    Je moet wel thuiskomen hoor, we hebben al 12 rookworsten voor je klaar liggen! Fijn dat je het zo naar je zin hebt daar maar nog fijner dat we je binnenkort toch weer live kunnen aanschouwen, maar bij ons liever niet zoveel lawaai in de gang (of elders in het huis). Veel plezier met alle leuke dingen die je nog gaat doen en dikke kus! En eh......Pauline, gedraag je!!!

  • 04 November 2011 - 09:26

    Eveline:

    Leuk, al die tripjes! Het lijkt me dat je het onderste uit de Canadese kan haalt, voordat je weer naar (het saaie?) Nederland gaat. Ik ben bezig mijn trip naar NL te organiseren, we moeten maar even skypen binnenkort. Knuffel!

  • 04 November 2011 - 14:45

    Toontje.:

    Hallo Pauline.
    Je tentamen week ben je met wat strubbelingen en goed gevolg door gekomen. Je sport evenement met een opgelopen blaar goed doorstaan.

    Halloween vieren kwam wat vleeselijk bij jullie over, maar lands eer lands gewoonte. Leuk dan ook jullie aanpassing bij dat feest. Het was in iedergeval een vrolijke boel.

    Bij het schaatsen krijgt Sven Kramer twee jonkies te verduren "Verweij en Bolhuijsen" Het zal beslist in de finale spannend worden.

    Leuk dat je probeert in je bagage nog een paar mooie reizen te verzilveren

    Dat je voorlopig nog geen beslissing heb genomen over voortzetting van je studie in het buitenland, kan ten alle tijden door je in over- weging worden genomen.

    Deze studie reis heeft je wat dat betreft veel inzicht hierover gegeven.
    Natuurlijk nog na een jaartje en dat met succes: Middelburg.

    Liefs. Opa en Oma.

  • 04 November 2011 - 16:37

    OmaJos,:

    Wat heb je toch weer veel te vertellen,ik vind het gewldig det je 5 km.geraced hebt!Waar haalde je de energie vandaan?Misschien nog wel een stukkje conditie vanwege het roeien.Fijn dat het goed is gegaan met je tentamens en ik kan me zo goed voorstellen dat je nu nog niet zit te
    wachten op je verdere studie in Middelburg.Hoop je begin van 2012 te zien en te spreken.De rest van al je belevenissen hoop ik dan van je te horen.(leuke schrijftrant heb je toch,soms lig ik in een deuk)
    Dag lief kind groetjes en XXXX.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 10 Juni 2011
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 61315

Voorgaande reizen:

09 Januari 2013 - 21 November 2013

Pauline in Zuid Amerika

24 Juni 2011 - 22 December 2011

Pauline in Noord Amerika

Landen bezocht: