Kou, Wasberen en Foto's! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Pauline Smolders - WaarBenJij.nu Kou, Wasberen en Foto's! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Pauline Smolders - WaarBenJij.nu

Kou, Wasberen en Foto's!

Door: paulinesmolders

Blijf op de hoogte en volg Pauline

02 Oktober 2011 | Canada, Toronto

Dag lieve mensen,

Ik hoor allemaal jaloersmakende berichten over het weer in Nederland. Hier was het tot voor kort ook prachtig, maar de afgelpen dagen is het KOUD!!! Vannacht was het een graad of vier, nu overdag tien graden met regen :(. Ik geloof dus dat ik vandaag maar binnen blijf. Verder gaat alles hier prima, druk bezig met school, heb de komende weken wat toetsen en verslagen enzo, dus moet even aan de bak. Tussen al die toetsen zit de vakantieweek, dus ik ga vrijdag al naar Puerto Rico!! Ben maar even wezen shoppen voor een jurkje en korte broek, het is daar een graadje of 30 :) Heb er heel veel zin in!!

Verder ben ik veel naar de sportschool geweest, want wil eind oktober een 5 km rennen, wordt in een park vlakbij waar ik woon georganiseerd, dus we gaan met een aantal mensen meedoen.

Verder nog wat leuke anecdotes: ik had al verteld dat Canadezen nogal informeel zijn in de les, nou dit heeft een nieuw hoogtepunt (of eigenlijk dieptepunt) bereikt: in mijn les at iemand een PIZZA vorige week!! Probeer je even voor te stellen dat iemand met een pizza naar binnen loopt en lekker begint te peuzelen, mijn ogen vielen bijna uit mn kassen. Verder heb ik me ook rotgelachen omdat er hier heel veel wasberen, eekhoorntjes, chipmunks en stinkdieren zitten. Ze zijn allemaal heel dik van het eten uit de vuilnisbak (vooral de wasberen is niet normaal) en ze staan erom bekend dat ze studenten met eten nog wel eens willen belagen. Ik mijd die beesten dus als de pest (vooral de stinkdieren), maar Fanny (een frans meisje) zat niet op de te letten en liep recht op een vuilnisbak met een wasdier erin af. Wij dus allemaal: Fanny pas op!!! Zag ze het beest ongeveer 30 centimeter van zich vandaan en ze springt hysterisch weg, het was zo grappig ik deed het bijna in mn broek. Mooiste was nog dat de wasbeer helemaal niet onder de indruk was en gewoon doorat. Ze eten echt alles, zag er laatst zelfs een een banaan eten, die iemand had weggegooid.

Verder ging het met de jeuk erg goed, maar heb ik de afgelopen dagen wat meer last, zal wel komen omdat ik medicijnen iets te vroeg had afgebouwd. Ik nam dus eergister een anti-histamine pil met wat slaapspul erin (geen idee wat het precies is, maar je slaapt er lekker op) Maar toen sliep ik dus iets te lang, want werd gister om half 4 's middags wakker! Hihi, dat deden we dus niet nog een keer vannacht,hopen dat de jeuk snel minder wordt.

Verder heb ik eindelijk de laatste foto's van de vakantie op facebook gezet, het duurde even, het stomme programma deed er bijna een dag over om de foto's er normaal op te zetten. Hierna zal ik even foto's van het leven in Toronto uploaden, maar voor nu moeten jullie het hier maar even mee doen!



http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2480376448363.146031.1221105447&l=2efdea6dd5&type=1

Ik hoop dat alles in Nederland goed is, probeer het nieuws een beetje te volgen vanuit hier, en volg natuurlijk voetbal (hahaha Groningen heeft gewonnen van Ajakkes!!!)en hopelijk over niet al te lange tijd kan ik ook weer wat schaatsen zien (hopelijk met svennieboy!). Liefs

  • 02 Oktober 2011 - 16:04

    Greetje:

    He plienie, ik hoef je het laatste goede nieuws dus al niet meer te vertellen (de eerste Ajax-nederlaag van het seizoen nanananana), maar goed dat nieuws valt helemaal in het niet bij het feit dat jij een 5 kilometer-run gaat lopen. Van een lui varken (grapje) naar een sportfanaat, de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Fijn dat je het verder zo naar je zin hebt tussen de pizza's en de beestenboel. Tot skyps xxxx

  • 02 Oktober 2011 - 16:28

    Toine:

    Wat een mooie foto's!
    NAC heeft helaas verloren, maar RKC Waalwijk staat gelukkig nog net boven Groningen (gna,gna). Enig idee hoeveel gele kaarten Groningen nodig had om te kunnen winnen? Maar leuk dat je zoveel "natuur" in Toronto hebt; allemaal lekker stinkende beestjes... Wij hebben inderdaad het mooiste weer van de wereld en genieten volop! We skypen deze week nog wel even. Liefs, Toine

  • 03 Oktober 2011 - 11:23

    Toontje:

    Je verwend ons wel met een mooie serie foto's.

    Warmte en kou wisselen zich ook hier nu af. A.s. woensdag naar 16 gr.C.

    Verrassen de aanwezigheid van vele zoekende vreet dieren, wat eigenlijk geen wonder is met het zo slordig omgaan met voedsel.

    Met de studie en sporten gaat het naar je zin.

    Nu Pauline: na een weekje leer en sportief inzetten, heerlijk naar een Swingend, zonnig en cultuur volvol Puerto Rico.

    Liefs Opa en Oma.

  • 05 Oktober 2011 - 17:15

    Oma Jos:

    Hoi Pauline,
    het was weer een apart verhaal deze keer.Pizza,s wasberen trainen entoch een beetje last van kriebeltjes.Je gaat nu even van de zon genieten en zomerse kleertjes kopen.Wens je een fijne vacantie in de zon,en liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 10 Juni 2011
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 61320

Voorgaande reizen:

09 Januari 2013 - 21 November 2013

Pauline in Zuid Amerika

24 Juni 2011 - 22 December 2011

Pauline in Noord Amerika

Landen bezocht: